«Το αντικείμενο»

Ο ΠΕΠΕ είναι ένα πρωτότυπο περίπτερο διαστάσεων 3,20x3,40μ. Αποτελείται από δύο κύβους, έναν σταθερό μεταλλικό και έναν κινούμενο ξύλινο οι οποίοι συνδέονται με μία πέργκολα ακορντεόν. Οι δύο κύβοι μπορούν να μπαίνουν ο ένας μέσα στον άλλον, οπότε το περίπτερο κλείνει και έτσι από την μία καταλαμβάνει τον ελάχιστο χώρο όταν δεν χρησιμοποιείται, από την άλλη αυτοπροστατεύεται όταν οι μαθητές δεν θα είναι εκεί να τον προσέχουν. Όταν το περίπτερο λειτουργεί, οι δυό κύβοι απομακρύνονται και δημιουργούν δύο χώρους με συνολικές διαστάσεις 7,60 x 3,40 μ.:

  • Ο ξύλινος κύβος είναι το "κέντρο δράσης και πληροφόρησης". Είναι στεγασμένος και διαθέτει πάγκους και ράφια. Εκεί τα παιδιά μπορούν να διατηρούν το υλικό για τις δράσεις τους και να συγκεντρώνονται για να τις οργανώνουν ή να ενημερώνουν το κοινό για αυτές.
  • Ο μεταλλικός κύβος έχει πιο υπαίθριο χαρακτήρα. Σκιάζεται ελαφρά από την πέργκολα ακορντεόν και στις τρεις όρθιες διάτρητες πλευρές του αναρτόνται γλάστρες με βότανα. Είναι δηλαδή ένας μικρός "κήπος" του οποίου την καλλιέργεια και την φροντίδα αναλαμβάνουν οι μαθητές. Αν τα πάνε καλά ο κύβος θα πρασινίζει όλο και περισσότερο. Ένα τραπέζι μπαλαντέρ μπορεί να βγαίνει έξω από τον ξύλινο κύβο στον "κήπο" για εργαστήρια ή μαθήματα.

 

«Το πρόγραμμα»

Παρουσιάζει τις λειτουργικές δυνατότητες του περιπτέρου και προτείνει στρατηγικές αυτοδιαχείρισης του χώρου από την πλευρά των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό δίνεται έμφαση σε θέματα συντήρησης, καθαριότητας και φροντίδας του χώρου και των φυτών που υπάρχουν σε αυτόν, καθώς και αναπτύσσονται ιδέες για πιθανές μελλοντικές χρήσεις του ΠΕΠΕ από τη μαθητική κοινότητα.

Ενθαρρύνει τους μαθητές να δημιουργήσουν μία τράπεζα θεμάτων που αφορούν το περιβάλλον, τόσο σε τοπική όσο και σε ευρύτερη κλίμακα. Τα θέματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για τη δημιουργία των αντίστοιχων περιβαλλοντικών project. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν χρήση του περιπτέρου για την οργάνωση, την έρευνα, την επικοινωνία και την αρχειοθέτηση αυτών των project.

Εισάγει τους μαθητές στα στάδια σχεδιασμού και υλοποίησης ενός project: 1.Καταιγισμός ιδεών-εστίαση, έρευνα, οργάνωση και πραγματοποίηση δράσεων, παρουσίαση αποτελεσμάτων-συμπερασμάτων στη σχολική/τοπική κοινότητα, δημιουργία αρχείου δράσεων και τέλος, μύηση των μικρότερων μαθητών/παράδοση της σκυτάλης από τους μαθητές που τελειώνουν το δημοτικό στις μικρότερες τάξεις.